Polityka odnośnie mystery box oraz AI

Witamy,

w odpowiedzi na liczne zapytania dot. Regulaminu Wystawców punkt 26 podpunkt h, który brzmi:

"Wystawcom zabrania się:
[...]
h. wystawiania i sprzedaży tzw. mystery boxów (tj. wszystkich opakowań zbiorczych, do których Wystawca wkłada losowe produkty), chyba, że Organizator udzieli Wystawcy w tym zakresie wyraźnej zgody w formie pisemnej pod rygorem nieważności.."

Przychodzimy do Was z oficjalną definicją i polityką odnośnie mystery boxów.

Jako mystery box / blind box / mystery bag (etc.)  rozumiemy wszystkie zestawy przedmiotów, sprzedawane łącznie, w opakowaniu, które uniemożliwia zapoznanie się z jego zawartością przed zakupem. Niezależnie od tego czy sprzedawane przedmioty są produkowane czy jedynie odsprzedawane przez wystawcę.

Co NIE jest mystery boxem:

  • pojedynczy produkt sprzedawany z losowym wzorem (gdy klient ma wgląd w zestawienie wzorów) np. wystawca sprzedaje kubek, uczestnik wie, że będzie się na nim znajdował 1 spośród 10 dostępnych wzorów, ale nie wie który. Tak samo w przypadku: naklejek, breloków, koszulek czy wszelkich innych gadżetów;

WAŻNE: musi to być wyłącznie 1 produkt: kupujący zna jego cenę i wie jaki produkt dostaje, losowy pozostaje jedynie wzór.

  • zestawy zapakowane w opakowanie umożliwiające sprawdzenie zawartości boxa przed jego zakupem, np. przezroczysta folia / celofan. W takim przypadku pozostaje forma boxu, ale bez elementu 'mystery';

  • w wyjątkowych sytuacjach, gdy opakowanie zawiera więcej niż jeden produkt, a jednocześnie nie jest przezroczyste, kupujący ma prawo otwarcia opakowania jeszcze PRZED ZAKUPEM i zdecydowania czy  chce nabyć ten konkretny box czy otworzyć kolejny. Opakowanie takie nie może być zaklejone. W takim przypadku pozostaje forma boxu, ale bez elementu 'mystery'. Jednakże na sprzedaż tego typu produktów należy uzyskać pisemną/e-mailową zgodę Koordynatora Pionu Wystawców.

Skąd zmiany w Regulaminie i taka decyzja:

Zmiany w regulaminie mają chronić kupujących przed zakupem “w ciemno”, który niejednokrotnie kończył się nabyciem kilku gadżetów wartych kilkanaście/kilkadziesiąt złotych, płacąc za nie kilkukrotność realnej wartości. Wystawców zapis ten ma chronić przed nieuczciwą konkurencją, zwłaszcza w przypadku, gdy w mystery boxach znajdowały się rzeczy bez licencji. 

Co, gdy Wystawca sprzedaje mystery boxy?

Wystawca może otrzymać zgodę na sprzedaż mystery boxów, jeśli zgłosił taką prośbę do Zespołu Organizatorów ds. Wystawców. Zespół zobowiązuje się do weryfikacji boxów oraz merchu, który sprzedaje Wystawca i dopiero wtedy dopuszcza możliwość takowej sprzedaży.

 

*~~*~~*~~*

 

A także w odpowiedzi na kolejne zapytania dot. Regulaminu Wystawców punkt 25 podpunkt l, który brzmi: 

"Wystawcy są zobowiązani do:
[...]
l. zamieszczenia widocznej dla uczestników Festiwalu informacji, (według wzoru z Załącznika), czy i w jakim zakresie sprzedaje na swoim stoisku produkty bądź towary wytworzone z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji (AI). Wystawca ma również obowiązek oznaczyć każdy produkt lub towar wytworzony z wykorzystaniem sztucznej inteligencji co najmniej w taki sposób, by nabywca przed zakupem miał możliwość zapoznania się z treścią tego oznaczenia, w tym z informacją, że dany produkt lub towar został wytworzony z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji (AI),"

Produkty stworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) są przez nas zakazane w Alei Artystów - nie akceptujemy, aby pojawiały się one w tej strefie. Jest to z założenia strefa wolna od AI.

Produkty stworzone z AI mogą pojawić się w Strefach dla Wystawców komercyjnych, ALE muszą zostać oznakowane. Specjalne oznakowanie znajdziecie w załączniku. Organizator wymaga, aby takie produkty oznaczać i będzie kontrolować to podczas wydarzenia.

Skąd zmiany w Regulaminie i taka decyzja:

Zmiany w regulaminie mają chronić Wystawców przez nieuczciwą konkurencją, szczególnie Wystawców typu artystycznego/rękodzielniczego. Zapis ten chroni też kupujących, którzy nie są doświadczeni w temacie rozpoznawania prac artystycznych od prac AI i tym samym mogą zostać w ten sposób oszukani.

W razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji pod mailem: [email protected]

 

Pozdrawiamy,

Zespół Organizatorów ds. Wystawców
Festiwal Hikari