POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejszy regulamin określa zasady ogólne dotyczące procesu zgłoszeń i akredytacji Wystawców na Festiwalu Kultury Azjatyckiej Hikari 2025.
-
Niniejszy regulamin stanowi uzupełnienie Regulaminu ogólnego wydarzenia.
-
Poprzez Wystawców rozumie się osoby fizyczne lub osoby prawne działające na mocy umowy z Organizatorem, lub podmiotami uprawnionymi przez Organizatora do zawierania umów dotyczących stoisk wystawowych, które prowadzą sprzedaż towarów i usług Uczestnikom Wydarzenia lub zajmują się działalnością promocyjną.
-
Szczegółowe warunki porozumienia z każdym Wystawcą określa osobna umowa.
WARUNKI UCZESTNICTWA W FESTIWALU
- Chęć uczestnictwa w Festiwalu jako Wystawca zgłasza się poprzez zgłoszenie stoiska przy pomocy formularza udostępnionego przez Organizatora na stronie hikari.pl.
- Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 30.06.2025 r.
- Składając swoje zgłoszenie, Wystawca zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu ogólnego wydarzenia, Regulaminu Wystawców oraz warunków później zawartej umowy.
- Przesłanie zgłoszenia nie oznacza pozytywnego zatwierdzenia wniosku. Informacje o ostatecznym potwierdzeniu przyjęcia lub odrzucenia zgłoszenia będą rozsyłane drogą mailową na adres mailowy podany przy zgłaszaniu stoiska najpóźniej do 13.07.2025 r.
- Organizator nie jest zobowiązany do podania przyczyny odrzucenia wniosku o przyjęcie stoiska Wystawcy.
- Organizator przyznaje przestrzeń, kierując się zgłoszeniem Wystawcy. W przypadku przyznania stoiska o parametrach innych niż wnioskowane w zgłoszeniu Organizator potwierdzi zmianę z Wystawcą drogą elektroniczną przed podpisaniem umowy.
- W przypadku dużej liczby zgłoszeń Organizator może zaproponować przyjęcie Wystawcy na tzw. “listę rezerwową”. Wystawcy z listy rezerwowej otrzymają możliwość rozstawienia stoiska, jeżeli któryś z przyjętych Wystawców wycofa swoją chęć stworzenia stoiska. Wystawcy z listy rezerwowej zostaną poinformowani o możliwości zawarcia umowy najpóźniej do 12.08.2025 r.
- Wystawca ma obowiązek odesłać podpisaną umowę do 08.08.2025, w innym przypadku zostaje skreślony z listy przyjętych stoisk, a na jego miejsce wprowadzony zostanie Wystawca z listy rezerwowej. W przypadku Wystawców z listy rezerwowej mają oni obowiązek odesłać podpisaną umowę do 19.08.2025.
- Szczegółowe warunki porozumienia Organizatora z każdym Wystawcą określa osobna Umowa.
ZGŁOSZENIE ORAZ ROZLICZENIE STOISKA
- Wystawca wybiera poprzez formularz zgłoszeniowy rodzaj stoiska, jego rozmiar oraz wyposażenie dodatkowe, o ile takowe potrzebuje.
- Wszelkie zmiany w wyposażeniu stoiska Wystawca ma obowiązek zgłosić przed dniem 24.08.2025. Po tym dniu obowiązuje nowy cennik wyposażenia.
- Organizator nie zapewnia, że po zatwierdzeniu oryginalnego zgłoszenia będzie mógł je modyfikować.
- Jeden Wystawca może wystawić tylko jedno stoisko. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, o ile pozwalają na to warunki techniczne i organizacyjne, po uzyskaniu zgody Organizatora, Wystawca może wystawić kolejne stoisko.
- Opłata za stoisko ustalana jest na podstawie Cennika opublikowanego na stronie internetowej hikari.pl, w której zawarte są opisy przestrzeni, jej sposób wyceny oraz koszty wykupienia elementów wyposażenia oraz usług dodatkowych.
- Organizator zastrzega sobie, że Wystawca ma obowiązek przyjmowania waluty konwentowej – za wyjątkiem stoisk gastronomicznych lub jeżeli umowa stanowi inaczej. Warunki przyjmowania waluty określa umowa. Organizator dostarczy wzór odpowiedniego oznakowania.
- Organizator zobowiązuje się do wysłania rozliczenia za stoiska w przeciągu 15 dni roboczych od 31.08.2025, czyli po zakończeniu wydarzenia.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO
- Organizator zapewnia Wystawcom:
a. powierzchnię wystawową – wewnątrz budynku lub na zewnątrz,
b. miejsce przeładunku towaru podczas montażu i demontażu (parking),
c. wstęp na teren konwentu w celu montażu stoiska:
I. w piątek, 29 sierpnia, od godziny 10:00, lub wcześniej, zgodnie z indywidualnymi ustaleniami,
II. akredytację na wydarzeniu dla jednej lub więcej osób wg. indywidualnych ustaleń,
d. usługi dodatkowe wg. zamówienia i indywidualnych ustaleń,
e. brak dostępu do Strefy Wystawców dla Uczestników Wydarzenia (z wyłączeniem wolontariuszy wydarzenia) w ustalonych godzinach (22:00 – 09:00). - Na strefie wystawców dostępna będzie możliwość wynajęcia stoiska nie-gastronomicznego na jeden dzień, zwanego dalej “Stoiskiem rotacyjnym” w przypadku takich stoisk Organizator zapewnia:
a. powierzchnię wystawową – wewnątrz budynku,
b. wstęp na teren konwentu w celu montażu stoiska w wybrany dzień działania stoiska rotacyjnego,
I. w piątek, 29 sierpnia, od godziny 10:00, lub wcześniej, zgodnie z indywidualnymi ustaleniami,
II. w sobotę, 30 sierpnia, od godziny 8:00,
III. w niedzielę, 31 sierpnia, od godziny 8:00,
IV. akredytację na wydarzeniu dla jednej osoby obsługującej stoisko rotacyjne; akredytacja taka ważna jest w trakcie wszystkich dni konwentu,
V. czas pracy stoisk rotacyjnych może zostać ustalony indywidualnie i zależny jest od dnia, w którym stoisko wystawia się na Festiwalu, - Organizator nie zapewnia miejsc parkingowych na terenie Collegium Da Vinci w trakcie trwania konwentu, chyba że umowa stanowi inaczej.
- Organizator zastrzega, że godziny pracy stoisk gastronomicznych mogą zostać ustalone na krótsze niż ogólne godziny pracy strefy wystawców. Informacje nt. pracy stoisk gastronomicznych zostaną zawarte w umowie, a także Wystawca stoiska gastronomicznego zostanie powiadomiony o szczegółach działania stoiska w osobnej wiadomości mailowej.
- Wystawcy są zobowiązani do:
a. przygotowania swojego stoiska przed rozpoczęciem wydarzenia — w piątek, 29 sierpnia, w godzinach 10:00 – 14:30, lub wcześniej, zgodnie z indywidualnymi ustaleniami; dla stoisk rotacyjnych w sobotę 30 sierpnia w godzinach 8:00 – 9:00 oraz w niedzielę 31 sierpnia w godzinach 8:00 – 9:00,
b. opuszczenia terenu konwentu do godziny 19:00 w niedzielę 31 sierpnia,
c. w przypadku stoisk jednodniowych ich demontaż musi odbyć się do godziny 22:00 w piątek 29 sierpnia, 22:00 w sobotę 30 sierpnia i do godziny 19:00 w niedzielę 31 sierpnia,
d. legitymowania się przez wszystkie osoby na stoisku opaskami oraz identyfikatorami wystawcy otrzymanymi przy akredytacji,
e. przestrzegania przepisów BHP i PPOŻ.,
f. uprzedniego kontaktu z organizatorem w przypadku potrzeby wykorzystania własnej zabudowy stoiska wyższej niż 2 m,
g. zachowania porządku na swoim stoisku w trakcie konwentu i po jego zakończeniu oraz pozostawienia wynajmowanej przestrzeni w stanie nienaruszonym,
h. dbałości o niedziałanie na szkodę dobrego imienia uczelni i podmiotów współpracujących,
i. zachowaniu zasad bezpieczeństwa w przypadku sprzedaży replik broni białej oraz replik broni palnej (w tym ASG): broń (replika) do czasu wyjścia nabywcy z terenu imprezy winna być przechowywana w punkcie akredytacyjnym lub biurze konwentowym,
j. zachowania przepisów prawa dotyczących działalności gospodarczej lub artystycznej,
k. wystawienia wyłącznie przedmiotów, którymi obrót prawny jest dozwolony i nienaruszających praw osób trzecich dotyczących własności intelektualnej, w szczególności w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. o prawie własności przemysłowej,
l. zamieszczenia widocznej dla uczestników Festiwalu informacji, (według wzoru z Załącznika), czy i w jakim zakresie sprzedaje na swoim stoisku produkty bądź towary wytworzone z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji (AI). Wystawca ma również obowiązek oznaczyć każdy produkt lub towar wytworzony z wykorzystaniem sztucznej inteligencji co najmniej w taki sposób, by nabywca przed zakupem miał możliwość zapoznania się z treścią tego oznaczenia, w tym z informacją, że dany produkt lub towar został wytworzony z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji (AI),
m. zamieszczenia cen sprzedawanych produktów w miejscu widocznym dla nabywcy; cena wszystkich sprzedawanych towarów powinna być ustalona przez Wystawcę i przejrzysta dla konsumenta,
n. zamieszczenia na stoisku oznakowania dotyczącego numeracji stoiska; oznakowanie numerujące stoiska zostanie dostarczone przez Organizatora,
o. gotowości do sprzedaży w godzinach otwarcia strefy wystawców; w przypadku spóźnienia lub konieczności wcześniejszego opuszczenia strefy, Wystawca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Organizatora o zaistniałym zdarzeniu,
p. przestrzegania regulaminu uczestnictwa w Festiwalu Kultury Azjatyckiej “Hikari”. - Wystawcom zabrania się:
a. przyłączania urządzeń elektrycznych powodujących większe obciążenie niż 1000 W, o ile ustalenia z Organizatorem nie określają inaczej,
b. sprzedaży broni palnej oraz wszelkiego rodzaju materiałów niebezpiecznych wymienionych w ustawie z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji,
c. sprzedaży towarów z kategorii spoza zadeklarowanych w formularzu zgłoszeniowym,
d. przekraczania granic wynajmowanej przestrzeni wystawienniczej,
e. prezentowania na stoisku treści niezgodnych z prawem, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego,
f. prowadzenia sprzedaży i dystrybucji treści przeznaczonych wyłącznie dla osób dorosłych,
g. podnajmowania lub użyczania, całości lub części wynajętej powierzchni wystawienniczej innemu podmiotowi (współwystawcy), bez pisemnej zgody Organizatora.
h. wystawiania i sprzedaży tzw. mystery boxów (tj. wszystkich opakowań zbiorczych, do których Wystawca wkłada losowe produkty), chyba, że Organizator udzieli Wystawcy w tym zakresie wyraźnej zgody w formie pisemnej pod rygorem nieważności. - Złamanie niniejszego regulaminu może skutkować ostrzeżeniem, wycofaniem części towaru ze sprzedaży, nałożeniem kary umownej, bądź rozwiązaniem umowy z Wystawcą ze skutkiem natychmiastowym skutkującym wycofaniem akredytacji i wydaleniem z terenu wydarzenia.
- Organizator nie odpowiada za szkody Wystawców powstałe w wyniku czynników zewnętrznych (brak prądu, wody) lub wywołanych przez osoby trzecie.
- Organizator zastrzega sobie prawo obciążenia Wystawcy kosztami związanymi z naprawą uszkodzonego lub zniszczonego wyposażenia stoiska (zabudowa, stoły, krzesła i inne). Organizator zastrzega sobie również prawo do obciążenia Wystawcy kosztami związanymi z naprawą bądź odrestaurowaniem uszkodzonego lub zniszczonego otoczenia stoiska (ściany, podłogi i inne elementy stałe), o ile uszkodzenie lub zniszczenie nastąpiło z winy Wystawcy
- Obowiązki wynikające z przepisów prawa są obowiązkami Wystawcy i Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ich niedopełnienie.
DOSTĘPNOŚĆ I ORGANIZACJA PRACY STREFY WYSTAWIENNICZEJ
- Strefy wystawiennicze dla Wystawców Organizator zobowiązuje się udostępnić:
a. 29.08.2025 (piątek) w godzinach od 10:00 do 22:00;
b. 30.08. 2025 (sobota) w godzinach od 8:00 do 22:00;
c. 31.08.2025 (niedziela) w godzinach od 8:00 do 19:00. - W trakcie trwania Festiwalu strefy wystawiennicze będą dostępne dla uczestników Festiwalu:
a. 29.08.2025 (piątek) w godzinach od 15:00 do 21:00,
b. 30.08.2025 (sobota) w godzinach od 9:00 do 21:00,
c. 31.08.2025 (niedziela) w godzinach od 9:00 do 16.00. - Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za przedmioty pozostawione na stoiskach na czas zamknięcia strefy wystawienniczej.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za szkody wyrządzone przez uczestników Festiwalu w obrębie stoisk w trakcie udostępnienia strefy wystawienniczej dla zwiedzających.
REKLAMA I EKSPOZYCJA
- Wystawcy posiadający stoisko mogą w jego obrębie rozstawiać roll-upy, rozwieszać bannery, plakaty, kolportować ulotki; poza stoiskiem mogą to robić jedynie po uprzednim uzgodnieniu tego z Organizatorem (za dodatkową opłatą i wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez Organizatora).
- Wszystkie roll-upy, bannery, ulotki i plakaty rozmieszczone poza stoiskiem bez uprzedniego uzgodnienia tego z Organizatorem zostaną usunięte, a koszty związane z ich usunięciem poniesie właściciel tego stoiska. Roznoszenie ulotek poza stoiskiem jest zabronione.
- Umieszczanie nazwy Festiwalu bądź jej części, jak również umieszczanie loga Festiwalu bądź jego części na sprzedawanych produktach nie jest dopuszczalne bez zawarcia umowy z Organizatorem. Naruszenie tej zasady skutkować będzie natychmiastowym wyproszeniem Wystawcy z terenu Festiwalu oraz koniecznością zapłaty odszkodowania na rzecz Organizatora oraz skorzystania przez niego z innych uprawnień na podstawie obowiązujących przepisów.
- W przypadku odtwarzania na stoisku treści multimedialnych (np. muzyki) Wystawca jest odpowiedzialny za zapewnienie posiadania przez siebie praw wyłącznych do odtwarzanych treści.
- Organizacja wszelkich loterii na stoisku jest dozwolona pod warunkiem dopełnienia przez Wystawcę obowiązków wynikających z przepisów prawa. Organizator nie bierze odpowiedzialności za loterie obecne na stoiskach.
- Wystawca przekazuje Organizatorowi materiały promocyjne swojego stoiska (nazwę, opis oraz logo), wyrażając tym samym zgodę na ich upublicznienie na stronie internetowej Festiwalu Hikari oraz innych social mediach i materiałach zarządzanych przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie możliwość korekty materiałów przesłanych do publikacji pod względem stylistycznym oraz interpunkcyjnym.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za towar sprzedawany na stoisku Wystawcy, ani za usługi wykonywane przez Wystawcę na tym stoisku. Wystawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie roszczenia swoich nabywców lub usługobiorców i zobowiązany jest pokryć wszelkie szkody w tym zakresie.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Adresem kontaktowym w sprawie Wystawców jest [email protected].
- Reklamacje przyjmowane są przez Organizatora poprzez adres kontaktowy w terminie 7 dni od zakończenia konwentu. Organizator rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od ich otrzymania.
- Wystawca ma prawo do reklamacji w przypadku niezgodności z umową:
a. metrażu przyznanej powierzchni wystawowej,
b. usług dodatkowych (np. ławki, krzesła, przedłużacze),
c. godzin obecności uczestników w strefach wystawców. - Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu. W razie modyfikacji regulaminu zgłoszone już osoby zostaną o tym poinformowane drogą elektroniczną.
- Organizatorzy nie zapewniają Wystawcy noclegu. Budynek jest zamykany na noc i nie ma możliwości pozostania w nim przez Wystawcę.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem i umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy prawa polskiego.